| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
rikus Member

|
Geplaatst: Ma Jul 12, 2010 7:43 pm Onderwerp: Vincent van Gogh christus van de kolen mijn |
|
|
Vincent van Gogh christus van de kolen mijn.
bekijk hier de video _________________ Wie wind zaait zal storm oogsten! . |
|
| Naar boven |
|
 |
Brennus Member

|
Geplaatst: Ma Jul 12, 2010 10:34 pm Onderwerp: |
|
|
Tjonge jonge... De EO is echt de kroon op de strijd van de arbeidersbeweging!! Echt van God los! _________________ Macht maakt corrupt! |
|
| Naar boven |
|
 |
Waters Member

|
Geplaatst: Za Jul 17, 2010 4:51 pm Onderwerp: |
|
|
Gaat dit ergens over? _________________ Little by little the night turns around - Counting the leaves which tremble at dawn |
|
| Naar boven |
|
 |
rikus Member

|
Geplaatst: Za Jul 17, 2010 7:19 pm Onderwerp: |
|
|
| Waters schreef: |
| Gaat dit ergens over? |
ik geloof het wel, een schilder die van aardappels hield _________________ Wie wind zaait zal storm oogsten! . |
|
| Naar boven |
|
 |
Brennus Member

|
Geplaatst: Ma Jul 19, 2010 6:08 pm Onderwerp: |
|
|
De EO geeft een draai aan het verhaal van het leven van Vincent van Gogh.
Vincent was protestant, en zijn vader predikant in Nuenen.
Het is dan ook erg bij het haar getrokken om hem dan te omschrijven als "aankomend predikant".
Vincent was gewoon een sociaal mens, een wat wereldvreemde man die moeite had met de armoede in zijn tijd. _________________ Macht maakt corrupt! |
|
| Naar boven |
|
 |
Frodo Member

|
Geplaatst: Di Jul 20, 2010 11:16 am Onderwerp: |
|
|
| Brennus schreef: |
De EO geeft een draai aan het verhaal van het leven van Vincent van Gogh.
Vincent was protestant, en zijn vader predikant in Nuenen.
Het is dan ook erg bij het haar getrokken om hem dan te omschrijven als "aankomend predikant".
Vincent was gewoon een sociaal mens, een wat wereldvreemde man die moeite had met de armoede in zijn tijd. |
ik dacht dat Vincent van Gogh wel degelijk gedurende een korte tijd als predikant had gediend? _________________ anders is niet hetzelfde als 'slechter'; anders is óók niet hetzelfde als 'beter' |
|
| Naar boven |
|
 |
Brennus Member

|
Geplaatst: Vr Jul 23, 2010 9:17 am Onderwerp: |
|
|
Tja, "aankomend predikant"; ik zei al, dat het een verdraaing van de feiten is. Hij heeft even theologie gestudeerd, maar is nooit dominee geworden.
Als je iedere katholiek die ooit voor priester heeft gestudeerd een pastoor gaat noemen zit je er ook naast.
Maar je zag dikwijls dat deze mannen later toch een beroepsrichting in gingen waar ze sociaal werk deden. De katholieken kenden ook arbeiders-priesters. Die trokken zich ook de armoede en de wantoestanden in de industrie aan. _________________ Macht maakt corrupt! |
|
| Naar boven |
|
 |
|