| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Swatlana Member

|
Geplaatst: Wo Jun 23, 2010 4:42 pm Onderwerp: Kanker alarm |
|
|
Een paar dagen geleden heb ik dubbel gelegen van het lachen om een “kanker alarm”
Het zou zo warm zijn dat iedereen zich maar goed moest insmeren want anders was de kans op kanker vergroot. Hierbij leek het mij leuk om voor al die kankerfoobs een lijstje te maken met de dingen waar ze deze zomer ook op mogen letten. Want kanker willen jullie zeker niet oplopen...
Luchtverfrissers zijn kankerverwekkend
Deodorant is kankerverwekkend
Magnetron eten is kankerverwekkend
Magnetron straling is kankerverwekkend
Chocolade is kankerverwekkend
De zon is kankerverwekkend
Zonnebrandcrème is kankerverwekkend
Pindakaas is kankerverwekkend
Kunststof is kankerverwekkend
Plastic is kankerverwekkend
Rood vlees is kankerverwekkend
Onregelmatig eten is kankerverwekkend
Ongezond eten is kankerverwekkend
Alcohol is kankerverwekkend
Onvoldoende lichaamsbeweging is kankerverwekkend
Melkproducten zijn kankerverwekkend
De pil is kankerverwekkend
Tatoeages zijn kankerverwekkend
Pepernoten zijn kankerverwekkend
Speculaas is kankerverwekkend
Chips is kankerverwekkend
Frites zijn kankerverwekkend
Mobiele telefoonstraling is kankerverwekkend
Bestrijdingsmiddelen zijn kankerverwekkend
Kleurstoffen zijn kankerverwekkend
Houtvezels zijn kankerverwekkend
Flatscreen tv of monitoren zijn kankerverwekkend
Cola light is kankerverwekkend
Plantaardige oliën en vetten zijn kankerverwekkend
Baby shampoo is kankerverwekkend
Dubbeldrank is kankerverwekkend
Peutertandpasta is kankerverwekkend
Ranja is kankerverwekkend
PET-flessen zijn kankerverwekkend
Vitaminepreparaten zijn kankerverwekkend
Zoetstofjes zijn kankerverwekkend
De lijst gaat door en door!
En oja, roken is ook kanker verwekkend.
Moraal van het verhaal, fok jezelf niet teveel op en leef lekker van de ongezonde dingen van het leven. Je leeft maar 1x en als je niet dood gaat aan kanker, dan wel aan iets anders
Groetjes,
Swatlana
(deze lijst is gebaseerd op informatie gevonden op het internet, allemaal verklarende dat het medisch onderzocht is geweest) |
|
| Naar boven |
|
 |
Waters Member

|
Geplaatst: Wo Jun 23, 2010 7:01 pm Onderwerp: |
|
|
Goed beschouwd is het leven zelf vast ook kankerverwekkend, uiteindelijk.
Toch vind ik voorlichting om kanker te voorkomen een heel goede zaak.
Maar mensen sla niet door, al zal dat vast ook niet de bedoeling zijn van de meeste voorlichtingscampagnes. _________________ Little by little the night turns around - Counting the leaves which tremble at dawn |
|
| Naar boven |
|
 |
Swatlana Member

|
Geplaatst: Wo Jun 23, 2010 7:49 pm Onderwerp: |
|
|
Ik weet het niet, heb altijd een beetje het idee dat het al doorgeslagen is...
In mijn familie komt veel kanker voor, hebben we eenmaal aanleg voor. Helaas in mijn omgeving zijn ook veel mensen met kanker. Mijn goeie vriend moest laatst onderzoek doen voor darmkanker en mijn collega is stervende aan kanker op dit moment. Ze zou April eigenlijk niet halen maar loopt gelukkig nog rond. Maar ik merk ook dat ik er met veel mensen niet over kan praten...
En dat is niet omdat mensen niet kunnen meeleven, in tegendeel vind ik mensen erg overdreven reageren. Dat remt me nogal om het gesprek te starten.
Vaak draait om één of andere reden het gesprek altijd uit over "het spotten met kanker"
En ik vind dit raar, want in mijn ervaring gaat het om de persoon op het moment en heeft het 0,0, niks, noppes, nada met spot te maken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Brennus Member

|
Geplaatst: Do Jun 24, 2010 12:29 am Onderwerp: |
|
|
Hmm.. Zover ik begrepen heb is kanker iets wat bij de mens een natuurlijk proces is.
Een mens vernieuwt telkens de cellen waaruit hij of zij opgebouwd is.
Naarmate de jaren vorderen, gaat er wel eens iets mis.
Bultjes in de nek zijn vrij onschuldig.
Alles is gericht op het vernieuwen van het weefsel dat zich in het lichaam bevind.
Maar af en toe gaat het mis met het programma.
Dan beginnen cellen zich struurloos te vermeerderen.
En daar worden mensen dan ziek van.
Het is inherent aan de manier waarop we in elkaar steken.
De natuur geeft niks om het individue.
Alleen het resultaat telt.
Omdat mensen zich bewust zijn van hun leven, hebben ze er moeite me dat ze ziek kunnen worden, en dood gaan.
Maar het is inherent aan het leven.
Ik kan maar één raad geven... Lachen is gezond  _________________ Macht maakt corrupt! |
|
| Naar boven |
|
 |
annemarie Site Admin

|
Geplaatst: Do Jun 24, 2010 8:46 am Onderwerp: |
|
|
Het is min of meer wel een natuurlijk proces, ja.
Het punt is gewoon dit: dat regulatieprobleem wat optreedt (daarmee bedoel ik dat de celdeling niet meer geremd wordt zoals in de normale situatie) heeft als oorzaak een aantal mutaties. Die mutaties treden op door bijvoorbeeld UV-straling. Zulke mutaties treden dagelijks op. Meestal wordt het DNA vervolgens hersteld, zodat de mutatie zonder gevolgen blijft (overigens zijn er genoeg mutaties die zonder gevolgen blijven, maar ik bedoel hier die mutaties die een probleem zouden kunnen opleveren). Kanker ontstaat wanneer er meerdere mutaties zijn, die niet hersteld worden. Meestal wordt door die mutaties dan de regulatie van celdeling verstoord.
Gezien het aantal mutaties dat optreedt in een mensenleven, is het redelijk waarschijnlijk dat het DNA niet in alle gevallen hersteld wordt. Het is al een wonder dat het zo vaak wel goedgaat.
Dus ja, veel blootstelling aan, noem al die stoffen maar op, zal ongetwijfeld ook vaker kanker veroorzaken. Dat er mutaties optreden door o.a. UV-licht is de normaalste zaak van de wereld. In de meeste gevallen merk je van die mutaties echter niets. |
|
| Naar boven |
|
 |
|