Forum - Home - FAQ - Zoeken - Leden - Gebruikersgroepen - Registreer - Prive berichten - Inloggen
Levenslang; menselijke straf?
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Speak-Up forum index -> Overigen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Levenslange gevangenisstraf in Nederland, ik ben voor - of tegen.
Ik ben tegen levenslange gevangenisstraf omdat deze onmenselijk is.
50%
 50%  [ 6 ]
Ik ben voor levenslange gevangenisstraf omdat het onze samenleving de mogelijkheid biedt zichzelf adequaat te beschermen tegen zeer gevaarlijke criminelen.
41%
 41%  [ 5 ]
Ik ben voor levenslange gevangenisstraf omdat deze strafmaat recht doet aan slachtoffers en/of nabestaanden van slachtoffers.
8%
 8%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Auteur Bericht
Teamspirit
Member
Member

BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

annemarie schreef:
Ja, niks meer aan toe te voegen eigenlijk, dat was wat ik bedoelde. De kant van 'wraak' is er een waar rekening mee gehouden moet worden, maar niet de enige grond waarop een oordeel moet worden geveld.

En daarom hebben we ook rechters die de zaak als het goed is objectief beoordelen en aan de hand daarvan recht spreken, en dat daarbij een stukje wraak bij de rechtspraak inzit, kan je nou eenmaal niet voorkomen, zolang het maar tot een minimum beperkt blijft.

Het leven is een vals spel, je wint toch nooit.
<--mijn boot
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
goldensecret
Member
Member

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2009 7:09 pm    Onderwerp: Bekijk hier de veroordeling levenslang... Reageer met quote

En vraag jezelf dan eens af of "levenslang" in deze zaak een terechte veroordeling was.

Ik geef jullie eerst een link naar een karakteromschrijving van de mogelijke dader die volgens papieren half 2001 overleden is.

Daarna hoop ik dat jullie bij de homepage beginnen.

http://www.louishagemann.nl/de-veroordeling/bewust-vergeten-dader/

Verders wil ik de beheerders van deze blog even alle lof toekennen voor de wijze waarop er op dit forum gediscussieerd wordt. Dat zie je niet vaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dove
Member
Member

BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2009 12:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

--------------------------------------------------------------------------------

poeh het si een moeilijke vraag
mijn eerst reactie is ja opsluiten voor de rest van hun leven.de echte zware criminelen die levens van andere nemen hebben geen recht op vrijheid en genot.
zij ontnamen hun slachtoffers dat recht zonder wroeing puur voor eigen gewin dus waarom zouden zij nog wel kunnen genieten van vrijheid.
en wie zegt dat jij de volgende niet bent?

maar als ik er verder over nadenk komen er toch ook wat twijfels
wat als iemand iets doet uit een ziekte een depressie of iets dergelijks en het eenmalig is opsluiten voor de rest van hun leven dan de oplssing?
nee misschien niet.

ik weet het niet uit genoegdoeining voor de familie denk ik ja opsluiten voor altijd van sommige kanten denk ik misschien toch maar niet
gelukkig is de beslissing niet aan mij
als ik denk aan opsluiting en ontneming van je vrijheid voor de rest van mijn leven denk ik ook geef me dan maar de doodstraf dan ben je beter af hoef je tenminste niet iedere dag te ervaren hoe het is om niet zelf te kunnen en mogen beslissen

groet dove
Willemien
Member
Member

BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2009 5:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is het trouwens iemand opgevallen dat op die lange lijst van Waters
maar EEN vrouw voorkomt?

In sommige gevallen (b.v. de "beul van Twente") zou doodstraf het beste zijn. Vind ik .
Naar boven
anderling
Member
Member

BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2009 5:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Willemien schreef:
Is het trouwens iemand opgevallen dat op die lange lijst van Waters
maar EEN vrouw voorkomt?

In sommige gevallen (b.v. de "beul van Twente") zou doodstraf het beste zijn. Vind ik .

Ja, heel kort door de bocht:
dat wordt in de psychologie verklaard met dat vrouwen niet zo worden geleid door testosteron en dus geweld, en een dergelijke mate van blinde agressie en woede niet ontwikkelen.
Is natuurlijk een beetje genuanceerder in de werkelijkheid....
Vrouwen rekenen op een listiger en geniepiger wijze met mensen af.
Vaak hoort daar een ander soort strafmaat bij (enkele uitzonderingen daargelaten).
Willemien
Member
Member

BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2009 7:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dat is wel kort door de bocht!

De psychologie komt altijd weer om de hoek kijken met de uitleg:
TESTOSTERON!!!
Ja, zo kan die wel weer. vrouwen geniepig en achterbaks, mannen testosteron. dus.

Daar word ik zoooo moe van.
Het barst van de aardige, rustige mannen die toch vol T. zitten, maar NIET naar messen grijpen, NIET iemand zomaar doodschoppen, GEEN dieren martelen tot ze dood zijn, en NIET altijd met messen op zak rondlopen.
En vrouwen zijn dan misschien geniepiger, maar wel minder dodelijk.
Toch?
Naar boven
anderling
Member
Member

BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2009 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt er wel moe van worden, en ik geef toe dat het enorm veralgemeniseerd is, maar het is heus onderzocht en echt waar, helaas.

Wijlen mijn man heeft te maken gehad met beide groepen.
Borderliners behandeld (meestal meiden en vrouwen) en ook te maken gehad met justitiële inrichtingen, waar hij de evenknie tegenkwam in de vorm van ernstiger persoonlijkheidsstoornissen bij mannen.

Meiden gebruiken heel erg vaak die agressie die ze ook wel in zich hebben tegen zichzelf, in de vorm van automutilatie. (in zichzelf snijden, of anderszins zichzelf verwonden)
En onderschat niet wat er allemaal gebeurt met heroinehoertjes, wat daar allemaal achter zit.
dove
Member
Member

BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2009 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

even over de borderline groep
ikzelf lijdt aan borderline en ben voorzitter van een borderline zelfhulpgroep.
wat je ziet is idd voornamelijk vrouwen op zo'n groep en ook in instellingen de mannen met borderline daarintegen komen vaker in hechtenis te zitten omdat ze idd geweld meer naar buiiten brengen en vrouwen het vaker op zichzelf toepassen.
hoe moe je er ook van wordt we kunnen niet om die testeron heen en om het feit dat mannen gewoon anders zijn in uitingen als vrouwen.
als je het niet de testeron wilt noemen noem je je het verschil tussen man en vrouw.
ik heb sinds enige tijd een counseling praktijk en heb ook mannen als clienten en in alle gesprekken klinkt de agressie door naar buiten toe naar mensen dieren en dingen terwijl vrouwen alles opkroppen tot het niet anders meer kan en de hand aan zichzelf slaan.
natuurlijk zijn er mannen die lief en aardig zijn en niet gaan moorden of vernielen anders zou de lijst ook nog veel en veel langer zijn.
maar de feiten liggen er nu eenmaal dat als er geweld in spel is mannen dit naar buiten uiten en vrouwen minder.
natuurlijk betekend dit niet dat dat een excuus is een teveel aan testeron
maar het is een verklaring en dat is iets anders.
dus waarom zou je er moe van worden.
het is zoals met alle verklaringen het is een verklaring en geen excuus

groetjes dove
balou
Member
Member

BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2009 7:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mannen hebben in deze maatschappij gewoon geen plaats meer voor agressie.
Toch zijn alle voorwaarden om agressief te zijn nog steeds volop en onveranderlijk aanwezig in het mannelijk lichaam.
Mannen zijn gebouwd als een Porche met een snelheidsbegrenzer. zij mogen van de maatschappelijke ontwikkeling niet harden dan 25 km/u. Maar zij hebben het vermogen van 300 km/u
Eeuwenlang hebben mannen niet veel anders gedaan dan strijd geleverd. Die oorlogen werden uitgevochten met knotsen, speren bijlen en zwaarden.
Dat vergde heel wat oefening, een goede conditie, en de nodige wreedheid.
De beloning bestond uit roem, plundering, en verkrachting.
Het keerpunt is langzaam gekomen met de uitvinding en vervolmaking van vuurwapens. Het afvuren van een machinegeweer vereist geen jaren oefening, en kan door iemand met een bierbuik ook gedaan worden.
Maar waar moeten mannen met hun agressie naartoe? Voetbalrellen is een uitlaatklep, of hulpverleners te lijf gaan...
Een verstandige man neemt een abonnement op een sportschool. waar hij zich kan bekwamen in boksen of karate, en tegelijkertijd leert zijn agressie te kanaliseren, en zelfbeheersing te beoefenen.
Omdat onze gewapende conflicten tegenwoordig uitgevochten worden door kantoorklerken, en omdat er geen dienstplicht meer is, blijven mannen achter met een overdosis niet afgereageerde woede.
Dat maakt ze tot gevaarlijke onberekenbare lieden. Hoedt voor mijn soortgenoten.
Naar boven
anderling
Member
Member

BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2009 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laughing Wat een zelfkennis!
Een beetje voor je lol wat luchtbuksen kan ook heel aardig zijn...
Vind ik zelfs leuk, of met pijl en boog...

Maar een goeie sport waar je jezelf in kwijt kunt dat zou wel wat zijn voor veel mannen, ja...

Ik heb laatst de hardste vechttraining ter wereld gezien.
Die scholen heb je in in Israel, o.a. training voor soldaten daar. Kravmaga.
Zou je hier ook moeten hebben.
Weet je wat, de trainer daar was een ... vrouw. Die moet je niet 's avonds in het donker tegen komen.
Dat was nou echt een MOORDWIJF. Twisted Evil
Willemien
Member
Member

BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 12:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Moordwijf? nee, MANWIJF!! (met p.o. teveel testosteron?)
Naar boven
Swatlana
Member
Member

BerichtGeplaatst: Ma Mei 31, 2010 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wou dat in de poll niet een omdat was ingevuld Razz Heb namelijk wel een andere reden waarom ik er tegen ben iemand levenslang op te sluiten.

Heel simpel dat het geld kost en ik eigenlijk liever zou zien dat de belasting centen in een groter goeds zouden steken.
Ik ga niet zeggen dat de doodsstraf dan maar moet (hoewel ik daar ook niet tegen ben)
Maar er kunnen ook andere oplossingen gevonden worden denk ik waarin deze persoon (na een fatsoenlijke gevangenisstraf) alsnog kan meedoen in de maatschappij onder scherp toezicht of met begeleiding... Dat kost inderdaad ook geld, maar dan doet hij in ieder geval nog wat nuttigs en hoeven wij niet voor hem te zorgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
anderling
Member
Member

BerichtGeplaatst: Ma Mei 31, 2010 8:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ehhhmmm, Swatlana, heb je al nagedacht over de mogelijkheden van een ex-gedetineerde om ergens te wonen (afhankelijk van het delict) en de mogelijkheden om aan een baan te komen?

Dat zou wel eens een uitkering kunnen worden, levenslang.
Wordt ie nauwelijks goedkoper op. Nog afgezien van de ellende die deze persoon en de omwonenden er nog bij krijgen.

Nee hoor. Mensen die levenslang verdienen, die moeten ze ook maar binnen houden.
Waters
Member
Member

BerichtGeplaatst: Ma Mei 31, 2010 9:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Swatlana schreef:

Ik ga niet zeggen dat de doodsstraf dan maar moet (hoewel ik daar ook niet tegen ben)

Dat is weer een heel andere discussie, maar ook al eerder in dit topic genoemd, die doodstraf.
Blijft blijkbaar mensen bezighouden.

Heb je nog andere, dan economische argumenten Swatlana, om tegen levenslang te zijn?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Speak-Up forum index -> Overigen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: